Siłownia – Jakie ćwiczenia na początek?

0
44
Siłownia - Jakie ćwiczenia na początek?

Początki nigdy nie są łatwe. Nieważne czy chodzi o nową pracę, szkołę, zespół lub inną grupę. Tak samo jest na siłowni. Na początku można czuć się nieswojo i dziwnie, ale z biegiem czasu siłownia może stać się dosłownie drugim domem i miejscem, do którego warto wracać. Jest różnica, która oddziela trening człowieka zaawansowanego w ćwiczeniach od początkującego. Mowa o doborze ćwiczeń i parametrach treningowych. Wiadomym jest, że osoba dopiero zaczynająca treningi nie będzie ćwiczyć tak samo jak doświadczony użytkownik siłowni. Różnica polega ciężarze, ilości serii oraz przerw między nimi.Wiele osób z pewnością zadaje sobie pytanie: siłownia – jakie ćwiczenia na początek? Planów treningowych jest w internecie mnóstwo.

Technika wykonywania ćwiczeń

Wydaje się jednak, że na początku najważniejsza jest cierpliwość i systematyczność. Wiadomo, że bez odpowiedniej diety o dobry rozwój mięśni będzie trudno. Jednak w tym tekście będzie mowa o ćwiczeniach, a nie o diecie. Dopowiedzieć można jedynie, że dieta jest niesłychanie ważna i należy ją stosować już od początku przygody z siłownią.

Odpowiednia technika wykonywanych ćwiczeń do podstawa. Dlatego też na początku dobrze jest zapoznać się z filmikami instruktażowymi na temat danych ćwiczeń. Skutki braku właściwej techniki wykonywanych mogą być bardzo poważne. Niewłaściwie wykonywane ćwiczenia mogą prowadzić do poważnych kontuzji. Poza tym nastąpi brak oczekiwanych efektów. Nieprawidłowe wykonywanie ćwiczenia często powoduje angażowanie innych mięśni, których docelowo nie ćwiczymy. Są przez to one narażone na zbędny wysiłek. Poza filmikami w internecie, pomocny okaże się bez wątpienia trener na siłowni, który powinien w razie potrzeby zademonstrować dane ćwiczenie, a na pewno wytłumaczyć, jak je wykonywać.

Zadbaj o regenerację

W sporcie ważna jest regeneracja. Początkujący na siłowni często ćwiczą zbyt często, przez co nie pozwalają swoim mięśniom na odpoczynek. A to właśnie podczas odpoczynku mięśnie nabierają siły i masy. Na regenerację mięśni wpływ może mieć rozgrzewka przed treningiem, która zmniejsza ryzyko kontuzji i w każdym sporcie jest po prostu niezbędna. Po dobrej rozgrzewce mięśnie są gotowe do wykonywania ćwiczeń.

Siłownia – jakie ćwiczenia na początek?

Siłownia - jakie ćwiczenia na początek?Przejdźmy teraz do samych ćwiczeń, bo o tym miał być cały tekst. Jednak byłby on mniej wartościowy bez podania wymienionych wcześniej aspektów, jak np. wspomnienie o diecie lub regeneracji. Siłownia – jakie ćwiczenia na początek będą najlepsze? Jeśli chodzi o początkowe ćwiczenia, to najlepiej wybrać takie, które angażują całe ciało. Zaawansowani ćwiczą w ten sposób, że w dany dzień ćwiczą inne części ciała niż w poprzedni. Przykładowo: w poniedziałek ćwiczą klatę piersiową i triceps, a we wtorek plecy i barki. Kto, jak ćwiczy, zależy już tylko ode niego i jest to sprawa indywidualna. Jednak dla początkujących zaleca się ćwiczenie wszystkich części ciała razem.

Nie można oczywiście stosować morderczych treningów i katować swoich mięśni. Obciążenia trzeba dokładać z biegiem czasu i ćwiczyć w sposób przemyślany. Ćwiczenie wszystkich partii ciała i stopniowe przyswajanie technik wykonywania danych ćwiczeń nazywa się po angielsku Full Body Workout. Opcja ta jest kierowana do wszystkich, bez względu na wiek, płeć i przyszłościowe cele związane z siłownią. Najlepiej swoją przygodę rozpocząć od wykonywania z reguły prostych i mało skomplikowanych ćwiczeń. Doświadczenie przyjdzie z czasem, a z nim przyjdą również i ciekawsze ćwiczenia. Najważniejsze to ćwiczyć z głową i w sposób przemyślany. Nieważne, czy jest się na siłowni początkującym czy zaawansowanym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here