W jaki sposób wyrobić sobie mięśnie brzucha?

0
215
W jaki sposób wyrobić sobie mięśnie brzucha?

Ile razy podejmowaliście próby zbudowania na brzuchu kaloryfera? Ile razy zazdrościliście innym tzw. sześciopaku, lecz sami nie mogliście go wyrobić? Chyba każdy kto choć próbował pracować nad rzeźbą swojego ciała próbował wyrobić sobie mięśnie brzucha. Każdy z nas posiada te mięśnie, choć niejednokrotnie nie są one widoczne, bo zalegają pod cieńszą lub grubszą warstwą tłuszczyku. Nie wszystko jednak stracone, bo przy odrobinie samozaparcia i systematycznej pracy jesteśmy w stanie ładnie je uwypuklić. W jaki sposób wyrobić sobie mięśnie brzucha?

W jaki sposób wyrobić sobie mięśnie brzucha?

W jaki sposób wyrobić sobie mięśnie brzucha?Zacznijmy od tego, że mięśnie brzucha to jedne z tych mięśni, które możemy ćwiczyć często, ponieważ szybko się regenerują. Zazwyczaj nie ma przeciwwskazań, by dopuszczać do treningu tej partii ciała nawet codziennie. Bo systematyczność to jedna z kluczowych kwestii przy ćwiczeniu tego obszaru. Poza nią równie istotny jest zestaw podejmowanych ćwiczeń. Wykonujecie wyłącznie zwykłe brzuszki i zastanawiacie się czemu nadal nie ma efektów? Nic dziwnego. Do treningu mięśni brzucha należy podejść kompleksowo, bo te mięśnie to nie tylko mięśnie proste, ale i skośne. Powinniśmy się zatem skupić na każdym z tych rodzajów.

Nie ograniczajcie się więc tylko do tradycyjnych brzuszków – ułóżcie urozmaicony plan treningowy włączając w to min. tzw. nożyce, rowerek, ćwiczenia ze skrętami tułowia. Skorzystajcie z urządzeń znajdujących się na siłowni a przeznaczonych do ćwiczenia właśnie tych partii. Dzięki temu nie tylko zaangażujecie wszystkie zlokalizowane w tym obszarze mięśnie, ale i wasz trening będzie urozmaicony i nie będzie ociekał nudą. A to tym lepiej dla Was, ponieważ ciekawy trening przełoży się na długodystansową chęć do ćwiczeń.
Kiedy jedna będziecie czuli, że wasz brzuch wymaga odpoczynku dajcie mu również czas i na to.

Stosuj odpowiednią dietę

Co natomiast przy systematyczności i odpowiednich ćwiczeniach równie istotne to fakt, że stworzenie kaloryfera wymaga zdrowej, zbilansowanej diety. Słyszeliście kiedyś powiedzenie, że brzuch robi się w kuchni? Jest w tym sporo racji. To właśnie dobrze skomponowana dieta, przede wszystkim zdrowa, z wyważoną ilością białka, węglowodanów i tłuszczy jest podstawą do uwypuklenia mięśni brzucha. Same ćwiczenia i pozostanie przy starych nawykach żywieniowych, tj. słodkich napojach gazowanych, zbyt częstych fast foodach, zbyt dużego spożycia węglowodanów, niedoborach warzyw i owoców nie przyniosą zamierzonego efektu. Tylko całościowe działanie na kilku frontach pozwoli na wyćwiczenie mięśni brzucha.

Nie zapominajcie też o nastawieniu, nie zastanawiajcie się nad tym jak trudno będzie, skupcie się raczej na małych kroczkach, które trzeba wykonać. A kiedy już osiągniecie cel i będziecie mieć kratkę na brzuchu nie spocznijcie na laurach.

Współpraca:

forma100_logo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj