Wpływ diety, suplementacji i treningu na budowanie masy mięśniowej

0
51
Wpływ diety, suplementacji i treningu na budowanie masy mięśniowej

Pomimo wielu prób przekonania ludzi, że należy zaakceptować swoje ciało, w społeczeństwie wciąż istnieje przekonanie, że prawdziwe piękno wymaga poświęcenia, korzystania z usług siłowni oraz ciągłego przestrzegania diety. Dla niektórych zbudowanie wymarzonej sylwetki, z idealną muskulaturą, wciąż jest głównym celem w życiu. Wbrew pozorom, takie podejście jest słuszne, gdyż spożywanie pełnowartościowych posiłków, regularne wykonywanie ćwiczeń oraz odpowiednia ilość odpoczynku w tygodniu pozwala człowiekowi zachować zdrowie i uniknąć niepotrzebnych wizyt w szpitalu. Należy jednak pamiętać o rozsądku, cierpliwości oraz kilku zasadach budowania masy mięśniowej. Jak zbudować masę mięśniową i po jakie wspomagacze budowania muskulatury sięgnąć? O tym poniżej.

Rola diety w treningu siłowym i budowaniu masy mięśniowej

Najważniejsza w czasie budowania masy mięśniowej jest oczywiście dieta. To ona pozwala człowiekowi schudnąć, nabrać energii do ćwiczeń siłowych i w rezultacie zbudować wymarzoną sylwetkę z rozbudowaną masą mięśniową. Jednocześnie należy pamiętać, że sama dieta nie wystarczy do osiągnięcia idealnej figury. Oprócz niej w życiu sportowca powinny pojawić się także regularny trening oraz regeneracja. Osoby, które chcą ten trudny proces nieco przyspieszyć sięgają także po suplementy diety oraz sterydy anaboliczne, ale nie jest to konieczne.
Wskazane jest przede wszystkim przyjmowanie pełnoziarnistych produktów, bogatych w węglowodany, zdrowe tłuszcze oraz białka. W czasie cyklu na masę mięśniową należy zrezygnować z alkoholu, wszelkich pustych kilokalorii, a także produktów, które nie wpływają pozytywnie na sylwetkę (słodycze, gazowane napoje, słodkie soki czy niektóre owoce). Zamiast nich w diecie kulturysty powinny pojawić się: produkty mleczne, chude ryby oraz chude mięso. Dzięki nim sportowiec zyska energię na cały dzień, zaspokoi głód i jednocześnie nie przybierze na wadze. Ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego oprócz jedzenia należy przyjmować również przegotowaną wodę, w ilości przekraczającej 2 l na dzień.

Suplementy diety i sterydy na siłowni

W związku ze zrezygnowaniem z niektórych produktów, dietę należy uzupełnić witaminami oraz minerałami, które pozwolą organizmowi prawidłowo funkcjonować. Dodatkowo można sięgnąć również po suplementy diety, które podniosą wytrzymałość oraz siłę organizmu i pomogą w jego regeneracji po intensywnych treningach. Do takich suplementów diety należą między innymi: odpowiedzialna za regenerację organizmu kreatyna, BCAA, napoje izotoniczne, kofeina oraz odżywki węglowodanowe i białkowe, zapewniające podwyższony bilans kaloryczny i tym samym wspierające przyrost masy mięśniowej.
Oprócz tych podstawowych suplementów diety, rynek oferuje też różnego rodzaju placebo na siłowni. Niestety do tej pory nie potwierdzono, że może ono pomagać w budowaniu masy mięśniowej dobrej jakości.

Jaki trening pozwala efektywnie budować masę mięśniową

Osoby, które chcą schudnąć powinny wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia. Może to być spacer, trucht, jazda na rowerze itd. Jeżeli chodzi o zdrowie, to nieważne jest, co się ćwiczy, ale jak często. Właśnie dlatego większość trenerów personalnych podkreśla w swoich publikacjach, istotność regularnych treningów. Osoby, które wcześniej nie ćwiczyły, powinny zacząć od czegoś lekkiego i systematycznie podnosić swoją poprzeczkę. Sportowcy natomiast, którzy dbają o swoją kondycję od wielu lat i w pewnym momencie zdecydowali się na budowanie masy mięśniowej, powinni zdecydowanie podjąć wyzwanie i rozpocząć treningi siłowe. Są one ciężkie, intensywne i ostatecznie mogą do siebie zrazić, ale jest to najszybszy sposób, żeby osiągnąć sukces, czyli wymarzoną sylwetkę wraz z idealną muskulaturą. Treningi siłowe to między innymi machanie hantlami, podnoszenie ciężarów czy martwy ciąg. Polegają więc one na tym, że sportowiec uruchamia wszystkie swoje mięśnie, powiększając je.
Jednocześnie należy pamiętać, że muskulatura nie pojawia się w czasie ćwiczeń, ale w czasie regeneracji. Właśnie dlatego wskazane są masaże, sen oraz wizyty w kriokomorze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here