Czy brak ruchu może wpłynąć na obniżenie jakości życia

0
102
Czy brak ruchu może wpłynąć na obniżenie jakości życia

Wraz z postępem technologii pojawia się coraz więcej chorób cywilizacyjnych. Naukowcy dowiedli, że pojawiają się one zwłaszcza u osób prowadzących siedzący tryb życia oraz rezygnujących z aktywności fizycznej.
W poniższym tekście zawarto argumenty, którymi naukowcy posługują się, aby zachęcić ludzi do spacerów, korzystania z usług siłowni oraz trenowania nawet po ciężkim dniu w pracy. Z licznych badań wynika bowiem, że unikanie aktywności fizycznej prowadzi do licznych kontuzji, chorób, a nawet samobójstwa.

Rola aktywności fizycznej w utrzymaniu sprawności ruchowej

Większość społeczeństwa spędza cały dzień przed monitorem komputera, telewizora oraz telefonu. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jest to najprostsza droga do cukrzycy, miażdżycy, zawału, a nawet nowotworu. Sport jest bowiem nie tylko sposobem na utrzymanie szczupłej sylwetki oraz dobrze zbudowanej masy mięśniowej, ale przede wszystkim podstawą do utrzymania sprawności ruchowej. Brak ruchu może więc prowadzić do takich konsekwencji, jak problemy z mięśniami, ze stawami oraz z kośćmi.
Człowiek prowadzący siedzący tryb życia w pewnym momencie nie może się poruszać. Nawet najmniejsze czynności mogą mu bowiem sprawiać mocny ból, połączony z zawrotami głowy, drętwieniem wszystkich kończyn czy podwyższonym tętnem.

Jakby tego było mało, oprócz niepełnosprawności ruchowej, w przypadku braku ruchu, mogą pojawić się również różnego rodzaju choroby. Wynika to przede wszystkim z nieodpowiedniego dotlenienia mięśni oraz komórek w organizmie człowieka, które ma miejsce właśnie podczas wysiłku fizycznego. Oznacza to, że osoba nieaktywna fizycznie naraża się na niewydolność płuc, zadyszki w czasie chodzenia, gorszą pracę serca, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę, przyspieszone wypłukiwanie wapnia i fosforu z organizmu, osteoporozę, atrofię, chroniczne zmęczenie oraz bardzo złe samopoczucie psychiczne, prowadzące do depresji, a w najgorszym przypadku nawet do popełnienia samobójstwa.
Na koniec warto też zaznaczyć, że osoba nieaktywna fizycznie nie wydziela endorfin, czyli hormonów szczęścia oraz nie detoksykuje swojego organizmu, narażając się tym samym na spadek swojej odporności na stres, napięcie, przeziębienie, grypę, a nawet różnego rodzaju infekcje.

Naukowcy cały czas podkreślają olbrzymią rolę aktywności fizycznej w życiu człowieka. Niestety, większość ludzi odpiera te argumenty twierdząc, że ich to nie spotka. Warto więc podkreślić, że konsekwencje te nie pojawiają się z dnia na dzień. Brak ruchu jest procesem, który po cichu wykańcza organizm człowieka. W momencie, gdy dana osoba zacznie dostrzegać u siebie poważne skutki swojego zaniedbania, może już być za późno na odwrócenie tego procesu. Mowa tu na przykład o cukrzycy.
Zamiast tłumaczyć się zmęczeniem, warto już dziś zadbać o swoją kondycję oraz o swoje zdrowie. Zaczynając oczywiście od małych kroczków. Może to być spacer, drobna rozgrzewka wykonana przed telewizorem, a nawet wykonanie ćwiczeń rozciągających na siedząco. Nie liczy się bowiem ilość oraz jakość ćwiczeń, ale konsekwencja w codziennym ich wykonywaniu. Wykonanie nawet jednego ćwiczenia pobudza hormony szczęścia i sprawia, że człowiek chce ćwiczyć więcej każdego dnia. Dzięki temu unika też operacji kręgosłupa czy codziennych wizyt u fizjoterapeuty, w celu odratowania swojej kondycji.

Wpływ diety i suplementacji na szybkość regeneracji

Każdy spożywany posiłek posiada w sobie różnego rodzaju substancje odżywcze. Wszystko to co trafia do żołądka jest więc bardzo istotne i należy to odpowiednio kontrolować. Każdego dnia trzeba zażyć prawidłową ilość witamin i minerałów, ale pamiętając jednocześnie o tym, że ich nadmiar też jest niezdrowy. Właśnie dlatego, coraz więcej osób korzysta z usług dietetyka, którego zadaniem jest sporządzenie indywidualnego planu odżywiania dla klienta. Nie istnieje jednak idealny jadłospis, który zawiera wszystkie witaminy oraz minerały. W związku z tym, powstały suplementy diety, których celem jest przede wszystkim uzupełnienie braków w menu. Dopiero odpowiednia dieta wraz z suplementami diety pozytywnie wpływają na organizm człowieka, pobudzając go do działania i sprawiając, że jest zdrowy, szczupły oraz odporny na kontuzje. Warto bowiem w tym miejscu dodać, że odpowiednio sporządzony jadłospis pozwala człowiekowi na wydajniejsze przeprowadzenie treningu, dłuższe ćwiczenie, a także szybsze wracanie do siebie po intensywnej wizycie na siłowni.

Rola testosteronu w ludzkim organizmie

Testosteron pozwala mężczyźnie być mężczyzną. Oznacza to, że hormon ten odpowiada za jego:

  • funkcje życiowe,
  • prawidłowe funkcjonowanie organizmu,
  • samopoczucie,
  • emocje,
  • zdrowie psychiczne,
  • libido,
  • płodność,
  • charakter,
  • zachowanie,
  • wygląd zewnętrzny,
  • męskie cechy, itd.

Istnieje specjalne badanie, które określa ilość testosteronu w organizmie mężczyzny. Oznacza to, że lekarz może stwierdzić niedobór testosteronu lub nadmiar testosteronu. Z tym że, ta druga sytuacja występuje wyłącznie u sportowców przeprowadzających cykle sterydowe, w celu zbudowania wymarzonej sylwetki. W przypadku natomiast niedoboru testosteronu należy natychmiast zmienić styl swojego życia, aby uniknąć poważnych kłopotów zdrowotnych. Na początku lekarze proponują, aby pacjent więcej ćwiczył, zdrowo się odżywiał, dbał o ilość oraz jakość swojego snu a także sięgał po odpowiednie witaminy, typu: cynk czy witamina D. W przypadku jednak braku efektów tych zmian, lekarz niezwłocznie przepisuje terapię hormonalną, która ma uchronić człowieka przed depresją, brakiem koncentracji, problemami ze snem, kłopotami natury seksualnej, przybieraniem na wadze, wahaniami nastrojów itd.
Wynika z tego, że rola testosteronu w organizmie człowieka jest ogromna i nie powinna być bagatelizowana.

Kiedy i jak wybrać suplementy diety

XXI wiek daje wiele możliwości. Istnieje bowiem Internet, w którym można znaleźć informacje na każdy temat. W związku z tym, warto poświęcić kilka minut i poczytać na temat suplementów diety, po które warto sięgać nie tylko w przypadku budowania masy mięśniowej, czy zrzucania zbędnych kilogramów, ale także w przypadku prowadzenia siedzącego trybu życia. W ten sposób można bowiem natrafić na ciekawe artykuły, pochodzące od dietetyków, farmaceutów czy lekarzy. Informacje te należy jednak weryfikować.
Czasami wystarczy uzupełnić niedobór jednej witaminy w organizmie, aby zobaczyć drastyczną zmianę w komforcie swojego życia czy w swoim samopoczuciu. To witaminy pozwalają bowiem znaleźć w sobie motywację do działania, siłę do oddawania się swojej pasji oraz energię do codziennego wstawania z łóżka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj