Jak zwiększyć masę mięśniową bez odżywek?

0
51
Jak zwiększyć masę mięśniową bez odżywek?

Jak zwiększyć masę mięśniową bez odżywek? To pytanie zadaje sobie wielu mężczyzn, dla których piękne i umięśnione ciało to wciąż niedościgniony ideał. Praca nad budową kondycji i boskiej rzeźby wymaga wielu poświęceń oraz samozaparcia. Aby osiągnąć sukces należy prowadzić odpowiedni styl życia zmieniając wiele swoich niezdrowych przyzwyczajeń. Dieta oraz aktywność fizyczna muszą towarzyszyć nam nieustannie, bowiem tylko systematyczność w działaniu może przynieść oczekiwane efekty.

Jak zwiększyć masę mięśniową bez odżywek?

Jak zwiększyć masę mięśniową bez odżywek?Aby zwiększyć masę mięśniową w domowe menu warto wprowadzić żywność zawierającą lekkostrawne białka. Wśród mięs można zdecydować się na kurczaka, przygotowywanego w zdrowej formie, bez niepotrzebnych tłuszczów będących często podstawą obróbki. Należy również zwrócić uwagę na tłuste ryby, które prócz działania w sferze budulcowej mają bardzo dobry wpływ na kondycję całego organizmu. Podobnie jak fasole oraz inne rośliny strączkowe, również polecane w przypadku „diety na masę”.

Czy to wszystko, by osiągnąć wymarzony cel? Niestety nie. Kolejnym a może najważniejszym etapem pracy nad sobą, jest aktywność fizyczna. Białko dostarczane do organizmu musi bowiem być w odpowiedni sposób zagospodarowane. Aby więc zadziałać na zwiększenie masy mięśniowej, warto w programy treningowe wprowadzić ćwiczenia siłowe angażujące do pracy wszystkie partie mięśni. Praca z ciężarami, drążek, jazda na rowerze pod górę na podkręconych przekładkach, pływanie a także inne działania, z pozoru proste – jak np. prace domowe (noszenie drewna) – zmuszające mięśnie do aktywnego działania z obciążeniem, to podstawa.

Plan treningowy

Jeśli mamy okazję skorzystać z usług profesjonalnego trenera oraz sprzętów dostępnych na siłowni, to z głowy spada problem z tworzeniem własnego planu treningowego. Jeżeli jednak brak nam czasu, pieniędzy lub ochoty, by ćwiczyć publicznie, w gronie innych zapaleńców, swoją siłownie możemy zorganizować w domu. Ławeczka z gryfem i ciężarkami oraz hantle, to niejako bazowy instrument na którym można ćwiczyć różne partie mięśni. W internecie ogólnodostępne są treningi i porady wielu znanych trenerów.

Prócz tego – jeśli totalnie nie wiemy co i jak ćwiczyć – można poszperać w publikacjach znanego kanadyjskiego kulturysty Joe Weidera. Stworzył on bowiem zbilansowany plan ćwiczeń, który szybko pozwala zwiększyć masę mięśniową. Obok wspomnianej ławeczki proponuje ćwiczenia na drążku oraz standardowe pompki, skłony i przysiady. Podczas wykonywania tych ostatnich, aby zapracować na zwiększenie masy mięśniowej, można dodatkowo obciążać ciało zakupionymi ciężarkami lub po prostu butelkami z wodą i książkami.

Podsumowanie

Podkręcać… dociążać i siłować można się na różne sposoby, lecz co najważniejsze, wszystko z zachowaniem racjonalnego myślenia i stopniowanego działania. Aby mieć siłę, nieustającą motywacje i energię do ćwiczeń, warto także zadbać o zdrowy styl odżywia i obok produktów wspomnianych powyżej, jeść również warzywa i owoce. Podczas aktywności fizycznej organizm często pozbywa się wody a wraz z nią potrzebnych minerałów, które należy szukać i dostarczać z żywnością. Piękne ciało to nade wszystko zdrowe ciało.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here